Training E-Mail Marketing


Direct Mail (Marketing) strategie


Een goed onderbouwde strategie is het fundament van succesvolle Direct Marketing (DM) campagne. De eerste stap in DM is dus het realiseren en vastleggen van de doelstellingen en de strategie. Hierbij gaat het om contact met de doelgroep. Oftewel interactief contact; persoonlijk en op maat. Tijdens deze module zullen we aan de slag gaan met verschillende soorten strategieën. Verschillende praktijkvoorbeelden zullen de revue passeren.


Direct marketing in uw organisatie


Een Direct Marketing campagne werkt pas echt wanneer dit in de complete organisatie is geïntegreerd. Tijdens deze module laten we u zien hoe u een Direct marketing campagne kunt implementeren in uw bedrijfsstrategie. Verschillende bedrijfsprocessen en bedrijfsactiviteiten worden doorgelicht. Uw eigen situatie komt hierbij ook aan bod.


Direct marketing analyse


Tijdens een Direct Marketing campagne verzamelt u veel informatie van een gesegmenteerde doelgroep. Dit is ongestructureerde informatie waar u nog niet veel mee kan. Tijdens deze module proberen we inzicht te verschaffen in de mogelijkheden en technieken om data-analyse uit te voeren. Ook is het belangrijk om informatie van data te vertalen naar klantkennis. Hier zullen we uitgebreid bij stilstaan.


Direct mail en communicatie


Communicatie is een belangrijk onderdeel van een Direct Mail campagne. Tijdens deze module zullen we het belang van communicatie binnen de direct marketing strategie duidelijk maken en gaan we aan de slag met het ontwikkelen van een duidelijk communicatiebeleid.


Direct Mail in relatie tot Internet


Internet is een snelle manier om direct marketing middelen in te zetten. Het moet echter wel op de juiste manier ingezet worden. In deze module zullen we ingaan op de mogelijkheden van het medium internet, de vele voordelen, maar ook de nadelen passeren de revue. Dit alles in relatie tot Direct Marketing.


Direct Marketing onderzoek


Tenslotte bespreken we het Direct Marketing onderzoek. Voordat u een bepaald budget uittrekt voor een campagne moet u zeker zijn dat u de juiste doelgroep bereikt met de juiste acties. Tijdens deze module zullen we u kennis laten maken met verschillende onderzoeksmethoden en leren we u de uitslag van het onderzoek te vertalen naar een Direct Marketing strategie. Een belangrijk kenmerk van Direct Marketing is dat het interactief is. Verder kent het nog meer voordelen. Uw klant voelt zich persoonlijk aangesproken en uw actie is meetbaar. Verder zijn korte termijn doelstellingen makkelijker te bewerkstelligen en kunt u gesegmenteerd communiceren. De mogelijkheden zijn eindeloos


Praktijkcase


De cursus Direct Marketing is praktijkgericht. Uw kunt uw eigen praktijkcase meenemen waar u tijdens de cursus aan werkt. De docenten zijn ervaren marketeers met jarenlange ervaring in deze branche. Zij kennen de kneepjes van het vak!


Duur : 4 dagdelen naar keuze.


De opleiding wordt aangeboden als: In-House opleiding
Maximale groepsgrootte: 10 personen
Kosten voor deze "In House"opleiding € 3.300,-- totaal per groep.
Kosten per persoon (Open Enrolment) bedragen: € 1.000,--

Iedere deelnemer ontvangt na afloop van de opleiding het Training Masters E-business certificaat.

Advies en inschrijving.

Voor uw vragen staan onze adviseurs u graag uitgebreid en deskundig te woord.